Teman och tider för On-Ice i Uppsala

emma-instruerar

Vad är On Ice träning?

När du är på on-ice tränar vi två olika teman på ett 55min pass. Vi nivåanpassar deltagarna på isen sig så att de för rätt ”sparring”, detta är för att du ska få optimal inlärning. Vid träning av skridskoåkning, finter och skott behövs ingen nivåindelning av gruppen. Har du specifika önskemål om vad du vill att vi ska titta på inom ramen för det tema vi tränar säger du bara till våra instruktörer.

VAD du ska göra och NÄR du gör det är i fokus när du tränar med SHI, vi jobbar med mer exakt feedback på det du gör.

Vi lär dig skilja på sak och person, ”Det är inte fel på dig om du gör fel, det är fel på det du gör”. Kom ihåg att det du gör fel är dina utvecklingsmöjligheter.

Vi har också ett tema där vi har speed (fart) i fokus. Vi släpper då på kraven på det exakta i tekniken och fokuserar mer på hur snabbt du kan göra det du gör.

Skridskoåkning

Vi tränar din grundställning och balans, vilket är avgörande för din fortsatta hockeyutbildning. Din förmåga att hitta glid, kraft (power) och frekvens är andra moment vi lär dig för att förbättra skridskoåkningen.

HUR du ska hantera din kropp framlänges, baklänges, i svängar, starter, stopp, skridskoövergångar, etc. är moment inom skridskoåkningen.

Finter

Vi kontrollerar puckföringens grunder i kombination med skridskoåkning och bygger på med specifika finter. Först lär vi dig rörelserna i finten mot statiska motståndare, sedan bygger vi på med fart och rörlig anpassning.

Att täcka pucken kommer att tränas under begreppet närkamper.

Skott

Grundrörelsen för skott är oftast den samma som i passningar och därför är det den vi vill att du lär dig först hos SHI. Sedan bygger vi på med skottekniker för svepskott, handledskott, slagskott, backhandskott, lyftskott i nättaket, direktskott etc.

Speed

Vi träning av speed har vi snabbheten i skridskoåkning som grund vid varje ispass. Skridskoåkning i kombination med andra snabbhetskrav, exempelvis i tanke, vid finter, skott, passningar och mottagningar. Vid Speedträning är det viktiga fart, vi blir lite mer ungefärliga med kraven i tekniken.

Närkamper

Inom närkampstemat lär vi dig att ta emot tacklingar och att dela ut tacklingar i olika delar i banan. Vi tränar försvarsspelets och anfalsspelets grunder i olika 1-1 situationer där även mentala faktorer tränas.

Inom ramen för närkamper ligger även närkamper vid anfallsspel. Att täcka puck, offensiva tacklingar, rullningar och screening, är exempel på sådana moment.

on-ice-teman
Tryck på bilden och få den i pdf format

Plats
Fresh Air Arena Slädvägen 1 Uppsala

Tider 

Pass 1 18.30 – 19.25 (55 min) För spelare födda -07, -06
Pass 2 19.30 – 20.25 (55 min) För spelare födda -05, -04

Kostnad

320kr/ 55min om du betalar för en 7 lektioners period, totalt 2240kr.
Vid bokning 7 veckor i rad har du förtur vid ispassen
(500kr/ 55min i mån av plats, om du bara vill träna ett ispass)

Antal
Max 8st spelare/ ispass

Samtliga 7-veckorsperioder kan bokas redan nu. Först till kvarn gäller.

Enstaka pass kan, i mån av plats, bokas tidigast en vecka innan varje 7-veckorsperiod.

Du bokar din On Ice via bokningsformuläret på hemsidan och anger vilken period du vill gå.

När du bokat får du en bekräftelse med information om platstillgång samt betalning och när vi mottagit din betalning bekräftar vi din plats via mail.

Ingen återbetalning kan ske av inbetald On Ice-avgift. Vid återbud kan inbetald avgift istället användas för framtida bokningar av SHIs aktiviteter under 12 månader om läkarintyg kan uppvisas.

Välkommen!

Kontakta oss

Skicka ett mail till oss!

Not readable? Change text. captcha txt